Je tu víkend a s ním i další ročník Antirassistischer Nordkurvencup. Vyrážíme už v pátek a spojujeme tuto akci s výletem do Krušných Hor. Po zdolání menších vrcholů Mědník a Velký Špičák, se přesouváme k našemu cíli a tím je Jelení hora. Cesta na vrchol je až kupodivu snadná a po zdolání několika převýšení se dostáváme až na vrchol. Na kterém se nám naskytne opravdu dech beroucí pohled na západ slunce, který je ještě znásoben odrazem slunečních paprsků na vodní hladině nádrže Přísečnice, která se nachází pod Jelení horou. Z vrcholku je krásný pohled i na německou stranu Krušných Hor a dají se zřetelně rozeznat vrcholy Bärenstein a Fichtelberg a v neposlední řadě je vidět náš milovaný Jöhstadt. Po rozdělání ohniště a vypití několika piv a flašky vína se ukládáme ke spánku. Jak už napovídá název těchto hor, noci jsou zde opravdu krušné. Teplota se pohybovala mezi 4–5 °C, ale protože jsme zkušení horalové a potomci vyprcaných Keltů, někteří z nás absolvují tuto noc pouze pod letními spacáky a spoře oděni.

Ráno balíme věci a ještě naposled se kocháme úžasnou vyhlídkou. Vyhlídka na německé vrcholky nám tak učaruje, že se rozhodneme je také navštívit. Ale nejprve se musíme dostat do Vejprt, kde máme sraz s ostatními, kteří míří také na turnaj. Jak už to tak bývá tak málokdy vyjde něco přesně, jak si to člověk naplánuje. Na místo srazu přijíždí pouze jedno auto a v polovičním složení než bylo avizováno, nevadí. V lokálních krámech doplňujeme zásoby a bavíme se nad prodávanou kinematografií (titul ‚Nestárnoucí sexy rajdy‘ nás opravdu zaujal Emotikona grin ). Část z nás jede rovnou na turnaj a druhá se jde podívat na rozhlednu, která je na vrcholku hory Bärenstein. Odtud je vidět až k Annabergu a zároveň na Jelení horu, kde jsme strávili předešlou chladnou noc.
Příjezd do Jöhstadtu je jako vždy plný vzpomínek a očekávání dalších skvělých zážitků. Kluci a holky z Fanszene Jöhstadt mají perfektně připravené stany s občerstvím. Celému panoramatu vládne velký stan, kde je připravena stage pro večerní koncert a na druhé straně bar. Setkáváme se i s třetím autem, které nedorazilo na místo srazu. A jak je poznat na posádce auta, zpoždění bylo důsledkem poctivého dodržování pivního režimu v těchto horkých dnech. Turnaj probíhá prakticky v rodinné atmosféře, každý zná každého, a pokud ne tak po vypití pár ležáku se tato situace okamžitě napravuje. Náš tým končí na sympatickém osmém místě a naše úsilí je oceněno aplausem ostatních týmů a diplomem.

Večerní program je ryze primitivní záležitost jak také jinak když se spojí alkohol a hudba. Ať už těla rozpohybovala energické ska v podání kapely Jagdschein nebo klasická punková záležitost kapely ICHSUCHT. V průběhu jejich koncertu dochází skoro k násilí a obnažování se pod podiem a vše je ještě okořeněno stage divi lesních skinheadů v desátém měsíci těhotenství. Koncert nakonec musí být ukončen na požadavek policie… Nicméně to nebrání účastníkům turnaje v pokračování dopíjení sudů a bavení se saskou zábavou pití alkoholu z malých panákových lahviček.
Druhý den ráno se pomalu všichni scházíme a řešíme co a jak. Dvě auta jsou rozhodnuty jet ještě v ranních hodinách zpátky do Čech, zatím co my jsme rozhodnuti se vydat na Fichtelberg, druhou nejvyšší horu Krušných Hor. Vrchol je dosti turisticky oblíben a je prakticky v obležení cestovatelů. Není se čemu divit, na rozdíl například od Klínovce je zde rozhled prakticky do celého okolí. Opravdu skvělé místo a za tu zajížďku to stálo!

Cestou domu se všichni shodujeme, že to byl naprosto famózní víkend plný zážitků, přírody, cestování, poznávání se, fotbalu, piva, srandy a o tom to je!